نکاتی که هنگام خرید لباس زیر نوزاد خود باید به آنها توجه داشته باشید

مهمترین نکات خرید لباس زیر نوزاد

هنگام خرید سیسمونی برای نوزاد، لباس از آن دسته اقلامی است که به رنگ و نرمی آن توجه می‌شود. اما لازم است فراموش نکنید که لباس زیر نوزاد از لباس اصلی مهم تر است، زیرا که اولین لایه ای است که با بدن نوزاد در ارتباط است. به همین جهت لباس زیر نوزاد باید از بهترین پارچه و مناسب ترین طرح و مدل باشد تا نوزاد در آن کاملا راحت باشد.

شاید جالب باشد که بدانید هنگام خرید لباس زیر نوزاد، باید به چه مواردی توجه داشته باشید:

اندازه

جنس پارچه

نوع دکمه و بند

 

با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا با نکات خرید لباس زیر برای نوزادتان آشنا شوید و بهترین خرید را برای او انجام دهید.

 

مقاله پیشنهادی ما : چگونه سایز مناسب لباس نوزاد را پیدا کنیم؟

 

انواع مدل‌های لباس زیر نوزاد

وقتی صحبت از لباس زیر می‌شود، ممکن است اینطور فکر کنید که لباس زیر نوزاد نیز مثل بزرگسالان تنها یک مدل دارد و فقط در طرح و رنگ متفاوت است، اما اصلا اینطور نیست. انواع لباس زیر نوزاد با ویژگی‌ها و کاربرد‌های متنوعی تولید می‌شوند. به همین دلیل لازم است تا با آگاهی از این مسئله، مناسب‌ترین لباس زیر را برای نوزاد خود تهیه کنید. در ادامه به بررسی انواع لباس زیر نوزاد می‌پردازیم.

 

بادی نوزاد

 این مدل لباس‌ همانند تیشرت‌هایی است که در قسمت پایینی خود دکمه داشته و این دکمه‌ها بین پاهای کودک بسته می‌شود. این مدل لباس زیر، برای تعویض پوشک گزینه بسیار راحتی است.

 

زیرپوش نوزاد

این مدل لباس بدون دکمه بوده و به راحتی می‌توان آن را زیر لباس‌های دیگر نوزاد به او پوشاند.

 

شورت نوزادی

هنگامی که نوزاد شما کمی بزرگتر شد و به سن یادگیری استفاده از توالت رسید، شورت نوزادی گزینه مناسبی برای لباس زیر او است.

 

لباس فصلی مناسب نوزاد

با توجه به فصلی که در آن قرار دارید، می‌توانید لباس زیر نوزاد خود را از پنبه (برای تابستان) و پشم(برای زمستان) تهیه کنید. البته لازم به ذکر است مناطقی که در بیشتر فصول سال دمای تقریبا یکسانی دارند(یا همواره سرد هستند یا همواره گرم)، نیازی به تهیه لباس زیر فصلی نداشته و تنها لازم است با توجه به اقلیم آب و هوایی منطقه خود برای کودک خود لباس زیر تهیه کنند. 

 

بروز برخی از بیماری های پوستی در تابستان بسیار شیعه هستند، به همین دلیل توصیه می‌کنیم که بلاگ " راهکارهای مراقبت از پوست کودکان در تابستان " را به دقت مطالعه فرمایید.

 

توجه به چه نکاتی در تهیه لباس زیر نوزاد ضروری است؟

از آنجایی که پوست نوزاد به شدت حساس است، لازم است تا در انتخاب لباس زیر برای او وسواس بسیاری به خرج دهید و هنگام خرید به نکاتی که در ادامه بیان می‌کنیم توجه کنید:

 

سایز مناسب لباس برای نوزاد

لباس زیر نوزاد نباید خیلی تنگ  باشد به صورتی که به بدن او فشار بیاورد و نباید خیلی گشاد باشد که به راحتی و با حرکت نوزاد از تن او خارج شود.

 

ساده و مینیمال بودن لباس زیر نوزاد

لباس زیر نوزاد باید در ساده‌ترین حالت ممکن باشد. زیرا تزئینات اضافی می‌تواند پوست نوزاد را تحریک کرده یا باعث حساسیت او شود.

 

جنس پارچه مناسب برای لباس زیر نوزاد

برای لباس زیر نوزاد، پارچه نرم و طبیعی مثل پنبه گزینه بسیار مناسبی است. زیرا هوا در آن به راحتی جریان پیدا می‌کند و نوزاد در آن راحت‌تر است.

 

مقاله پیشنهادی ما در این بخش : انتخاب بهترین پارچه برای لباس نوزاد.

 

دکمه و بند

در صورتی که لباس زیر نوزاد در قسمت پایین یا سرشانه بند یا دکمه دارد، باید به راحتی آن هنگام باز شدن توجه کنید تا به پوست و بدن کودک شما فشار وارد نشود.

 

شستشوی آسان و مقاومت لباس زیر نوزاد 

از آنجایی که نوزادان لباسان خود را خیلی کثیف می‌کنند، لباس زیری که تهیه باید شستشوی راحتی داشته باشد و در برابر شستشوی مکرر نیز مقاومت داشته باشد.

 

سخن پایانی

به صورت خلاصه، هنگام خرید لباس زیر نوزاد باید به جنس پارچه و اندازه آن توجه داشته باشید. جنس پارچه ای مناسب است که هوا در آن جریان داشته باشد و نوزاد در آن راحت باشد، همچنین با شستشوی زیاد خراب نشود. انتخاب لباس زیر مناسب برای نوزاد، علاوه بر راحتی فرزند دلبندتان، به شما اطمینان خاطر برای خرید مناسب‌ترین کالا را می‌دهد.

 

در انتهای این نوشته به شما والدین عزیز توصیه می‌کنیم که بلاگ " راهنمای کامل خرید لباس نوزاد " را به هیچ وجه از دست ندهید و آن را مورد مطالعه و بررسی قرار دهید.

 

مطلب های تصادفی